• Forside
  • Hvorfor DIGI-EYE?
  • Om os
  • Kontakt
  • Privatlivspolitik
  • FAQ
  • GEP
  • Mere
    • Forside
    • Hvorfor DIGI-EYE?
    • Om os
    • Kontakt
    • Privatlivspolitik
    • FAQ
    • GEP
  • Forside
  • Hvorfor DIGI-EYE?
  • Om os
  • Kontakt
  • Privatlivspolitik
  • FAQ
  • GEP

Information bliver mere og mere vigtig

Forbrugerne vil gerne kunne forholde sig til klima, dyrevelfærd, affaldssortering, kvalitet, oprindelse, sæson og meget mere. Derfor efterspørger de information fra producenter, mærkningsordninger og kommuner (som fx om affaldssortering), mens disse interessenter leder efter måder at nå forbrugerne med deres information.


Med Digi-Eye-platformen kan man dele indhold direkte fra emballagen til forbrugerne ved hjælp af augmented reality (AR) teknologi. Det kan for eksempel være opskrifter, live-videoer af produktionen, tips om klima, hvordan man sorterer affald bedst, gode råd til opbevaring og meget mere. AR er især godt til interaktive oplevelser og 3D-effekter. 


At bruge ting fra spilleverdenen kan være en god måde at fange og holde forbrugernes interesse for information, som de ellers ikke ville have fået fat i. Det kaldes gamification og giver information på en sjov og underholdende måde, også kendt som infotainment. 

 

Digi-Eye arbejder på at blive en del af de indkøbsapps, der har Scan selv, Scan&Go eller Scan og Betal. På den måde kan forbrugerne let og hurtigt få information direkte fra emballagen ved bare at pege deres mobilkamera mod den, i stedet for at skulle forlade deres indkøbsapp for at scanne en QR-kode eller hente en ny app.

efterspurgt af forbrugere, producenter og mærkningsordninger

Feedback fra 1.250 forbrugere

Vi har afprøvet Digi-Eye konceptet både indenfor og udenfor 13 Netto-butikker i forskellige områder med en blandet gruppe af forbrugere. Vi fik feedback fra over 1.000 Netto-kunder og 227 onlineforbrugere. Resultaterne gjorde det muligt at lave en plan, der gav den bedste løsning for forbrugerne.


Både store og små fødevareproducenter samt mærkningsordninger som Dyrenes Beskyttelse og Varefakta har sammen med reklamebureauer som Frontal Lab og MANDD efterspurgt Digi-Eye. Det skyldes, at en mere direkte og interaktiv måde at kommunikere på gør det nemmere at nå ud til forbrugerne og skabe en tættere forbindelse til dem.

Få vores resultater

Få analyse af vores forbrugerundersøgelse 

om, hvordan forbrugerne opfører sig, og hvad de ønsker.

Hent analysen her

Research med danske universiteter

Underliggende faktorer for Farmer’s Window som etisk sporbarhedsværktøj med Københavns Universitet

Underliggende faktorer for Farmer’s Window som etisk sporbarhedsværktøj med Københavns Universitet

Underliggende faktorer for Farmer’s Window som etisk sporbarhedsværktøj med Københavns Universitet

Projektet undersøgte, hvordan Farmer’s Window-appen kunne fungere som et værktøj til etisk sporbarhed og styrke forbrugertilliden gennem bedre kommunikation om fødevarers produktionsforhold. Gennem fokusgrupper og interviews blev det analyseret, hvordan forbrugere med etiske hensyn opfattede information og kommunikation fra æggeindustrien, og hvorvidt appen kunne bygge bro mellem producenter og forbrugere ved at øge gennemsigtigheden og tilliden i værdikæden.

Forbrugertillid og Etisk Sporbarhed i Fødevarebranchen med Syddansk Universitet

Underliggende faktorer for Farmer’s Window som etisk sporbarhedsværktøj med Københavns Universitet

Underliggende faktorer for Farmer’s Window som etisk sporbarhedsværktøj med Københavns Universitet

Projektet undersøgte, hvordan digitale værktøjer som Farmer’s Window-appen kunne styrke forbrugeres tillid til fødevarer ved at forbedre kommunikationen om etiske produktionsforhold. Gennem kvalitative fokusgrupper og interviews blev det afdækket, at gennemsigtighed og troværdig information fra producenterne var afgørende for forbrugere med etiske hensyn. Projektet pegede på, at digitale sporbarhedsløsninger havde potentiale til at mindske afstanden mellem producenter og forbrugere og øge tilliden til fødevarer med særlige etiske kvaliteter.

Forbrugertillid og Etisk Kommunikation i Fødevarebranchen med Copenhagen Business School

Underliggende faktorer for Farmer’s Window som etisk sporbarhedsværktøj med Københavns Universitet

Forbrugertillid og Etisk Kommunikation i Fødevarebranchen med Copenhagen Business School

Projektet undersøgte, hvordan digitale løsninger som Farmer’s Window-appen kunne styrke forbrugeres tillid til fødevarer gennem forbedret kommunikation om etiske produktionsforhold. Med udgangspunkt i æggebranchen blev der gennemført fokusgrupper og interviews, som viste, at gennemsigtighed, troværdighed og åbenhed fra producenterne var afgørende for forbrugere med etiske hensyn.

  • Hvorfor DIGI-EYE?
  • Om os
  • Kontakt
  • Privatlivspolitik

DIGI-EYE ApS, CVR: 40707581

Ellegårdvej 36, 6400 Sønderborg, Danmark

 Ophavsret © 2025 Digi-Eye. Alle rettigheder forbeholdes.